Jumlah Kalsium Seharian Yang Diperlukan

Gigi, tulang memerlukan jumlah kalsium yang mencukupi untuk memastikan gigi, tulang kita kuat dan tidak rapuh. Oleh itu, pengambilan makanan atau supplement yang tinggi kalsium adalah digalakkan untuk diambil dan diamalkan seharian. Semakin usia meningkat, semakin banyak kandungan kalsium yang diperlukan. Begitu juga dengan ibu-ibu yang sedang hamil dan menyusu, kerana kalsium mereka berkongsi dengan baby.

Berapakah jumlah kalsium seharian yang diperlukan?


Oleh itu, pastikan anda mengamalkan pemakanan yang tinggi kandungan kalsium agar risiko anda untuk mengalami masalah kekurangan kalsium dapat dikurangkan. Antara contoh yang paling sering didengari ialah Osteoporosis, dimana tulang kita menjadi rapuh dan tidak padat. 

Pengambilan supplement kalsium juga adalah amat digalakkan. Namun begitu, anda perlu memilih supplement kalsium yang lengkap dengan vitamin D dan magnesium. Ini kerana dua nutrisi ini diperlukan untuk menyerap kalsium ke dalam tubuh badan kita.

Shaklee juga mempunyai supplement kalsium yang mudah untuk ditelan iaitu OsteMatrix! Dapatkan OsteMatrix anda dari kami dan kami akan berikan Free Consultation untuk anda!

Hubungi kami SEKARANG!


---------------------------------------------------------

Puan Shima (SID # 885670)
msg/whatsapp: 0196972866
pm fb: http://bit.ly/PM_Kami

---------------------------------------------------------


**Disclaimer**

Label: ,