Nutrisi Makanan untuk Ibu Hamil

Tatkala seorang wanita telah dihasilkan hamil, sudah tentu perkara pertama yang difikirkan adalah untuk memastikan dirinya dan juga bayi yang dikandung berada dalam keadaan yang sihat dan membesar dengan baik. Oleh itu, ibu hamil perlu memastikan nutrisi dalam setiap makanan yang diambil adalah berfaedah untuk pembesaran bayi dan juga untuk dirinya sendiri. Ini kerana ibu hamil perlukan sokongan badan yang kuat untuk menampung bayi yang semakin membesar dalam rahimnya.


1. PROTEIN


2. KALSIUM


3. ZAT BESI


4. ASID FOLIC


5. VITAMIN C



Pastikan bahawa pemakanan daging dimasak sepenuhnya untuk mengelakkan pendedahan kepada toxoplasmosis, salmonella, dan bakteria berbahaya yang lain. Kurangkan pengambilan caffein dalam pemakanan seharian anda seperti air bergas, kopi. Amalkan exercise ringan yang bersesuaian dengan keadaan anda. 

Kalau tak boleh nak makan makanan ni, lebih senang kalau mendapatkan supplement yang juga dapat memenuhi nutrisi pemakanan yang diperlukan.
PROTEIN - ESP SHAKLEE
KALSIUM - OSTEMATRIX SHAKLEE
ZAT BESI - VITALEA SHAKLEE
ASID FOLIC - B-COMPLEX SHAKLEE (dilengkapi dengan asid folic)
VITAMIN C - SUSTAINED RELEASE VITA-C 500 mg

nak order? atau pun kalau nak tanya lebih lanjut, boleh hubungi kami... kami akan memberikan konsultasi secara percuma untuk anda... kesihatan anda adalah keutamaan kami.. 

msg/whatsapp/wechat: 0196972866
email: suppl3ment4all@gmail.com
fb page: http://www.facebook.com/Supplement4all (jom like!)

Label: , , , ,